söndag 8 juni 2008

Miss Spain och jag

Miss Spain var här häromkvällen. Sitta på balkongen och dricka rosévin. Prata. Skratta. Gråta. Bara vara tysta tillsammans.
”En vän är någon som vet allt om dig och ändå älskar dig.” Så sant. Att få vara mig själv, den jag är, med brister o fel, tillgångar och egenskaper, det är absolut det viktigaste krav jag har på en vänskap.
Det är skönt att miss Spain vet allt. Om mig. Om mamma. Då behöver man inte förklara. Våra mammors död i cancer förenar oss. Vi vet båda att livet är ändligt och kan ta slut fortare än vi tror. Inga pensionsförsäkringar för oss alltså. Vi vet att när man får besked eller upplever saker som gör att man tänker ’hur ska jag orka?’ så gör man det. På något outgrundligt jäkla sätt så gör man faktiskt det.

Vad jag skulle stå mig slätt nu, utan dem som vet allt och ändå älskar. Tack.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är vännerna som är mest värda när det händer något oväntat i livet.

jamtkattis sa...

Jag har läst att "vänner är en skattefri förmögenhet" och stämmer väldigt bra ! Kramisar K

Anonym sa...

Hej! Jag är miss Spaniens syster, som bor i Holland. Vad säger du om att áka med Suss o pojkarna när dom kommer hit i juli, all with the car.. Liten, liten by.. Chris, by the way.. Kramar

Lilla Lobelia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.