måndag 30 juni 2008

Blödning, eller 17 minuters kö till kirurgen

Ännu mer ont idag. Skönt att sitta hemma och jobba i knäigaste byxorna och noppig munkjacka. Ringde och pratade med kirurgmottagningen och hennes heta tips när jag beskrev det onda var en blödning i låret. Eller blodpropp. Eller en nerv som skadats i operationen. Men hon bestämde sig för blödning till slut. Och vad gör man åt det då? Vila. Problemet är bara att om jag bara sitter still här och vilar så går min hjärna på högvarv, och det är inte särskilt vilsamt.

Normalt är jag van vid att det som gynnar kroppen också gynnar själen, men nu måste jag göra jobbiga val – ha mindre ont i kroppen och mer i själen, eller tvärtom. Får försöka hitta en medelväg som gynnar båda.

1 kommentar:

Fieli sa...

Skönt att du kunde sitta hemma & jobba. Jag hoppas att du i alla fall kan få må lite bättre i kroppen snart. Det är för mycket att både ha ont i kroppen & i själen & att ha en hjärna som aldrig slutar mala.
Jag tänker på dig. Alltid. Finns alltid med dig. Även så här lite längre bort.
Massor med kramar till dig min vän!