tisdag 17 juni 2008

Om att våga tro sina ögon samt skräckblandad glädje

Jag tror jag har tittat efter minst 25 gånger nu. Står det verkligen 06 som månad - kanske ser jag fel och det ska vara 08? Den 19:e, är det på torsdag? Nu på torsdag, i övermorgon? Och det är mitt namn som står överst?

Men hur jag än vänder och vrider så kvarstår faktum.

På torsdag, ingen annan torsdag än den som kommer nästa gång det blir torsdag. Så ska jag. Ingen annan. Kl 07.30. Opereras.


Skräckblandad glädje har fått en ny dimension.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa, äntligen! Ett delmål avklarat, nu tar du nästa. Kram fr Överlevarkvinnan

Anonym sa...

Lycka till vännen! Det kommer att gå bra.

Fieli sa...

Jag fick ett konstigt pirr i kroppen nu... Ett bra pirr.
En magkänsla som säger att det här kommer gå bra. Och man ska lita på sån där magkänsla!

Anonym sa...

Underbart!!!!

Anonym sa...

Härligt LillaL!

Skönt att få det delmålet överstökat så snabbt!

Tänker på dig, kram Stumpan

Lilla Lobelia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.