torsdag 26 juni 2008

Firar framgångar

En vecka har gått sedan operationen. Trots att jag är otåligt lagd och helst vill åka till Skatås och springa 8an så inser jag att jag har gjort stora framsteg:

Kan gå upp och ner för mina 4 trappor.
Kan jobba halvtid.
Kan gå bättre och bättre. Idag gick jag ner till postlådan med ett brev på kvällskvisten. 25 minuter t/r. Nöjd!
Kan leva med smärtan, trots att det gör ont hela tiden. Inte bara runt såren, utan runt omkring p g a annorlunda rörelsemönster och att jag inte rör mig alls lika mycket som annars - knän, rygg, muskler baksida lår tar stryk.
Idag är den första dagen jag tagit mig igenom utan Panodil.
Kan för det mesta ta en dag i taget och leva igenom allt jag känner, rädsla, nedstämdhet, utan att försöka undvika det.

Jag tycker allt detta är bra gjort av mig. Firar med ett glas Chardonnay till fotbollen.
Det är jag värd.

2 kommentarer:

Fieli sa...

Njut ordentligt av ditt vin - det är du mer än värd!

Anonym sa...

Njut av ditt vin! Det har du gjort dig förtjänt av. :-)