söndag 14 december 2008

In i det sista behåller 2008 sin profil

Jag vet att inget ändras bara för att det blir en ny siffra i almanackan - 2009 istället för 2008. Men helt ärligt så ser jag fram emot den ändringen. Det är ju några dagar kvar av året, så bokslutet får vänta, men helt klart så känner jag att jag behöver en nystart.

Men året är ju inte slut, och in i det sista händer det jobbiga saker.
I fredags kom min styvmamma hem efter över en vecka på sjukhus. Hon har fått konstaterat en svår reumatologisk sjukdom. Bot finns inte, men hjälp att hålla sjukdomen hyfsat i schack.

Och imorgon ska jag till sjukhuset igen. Hade nästan glömt bort mitt återbesök efter en operation jag gjorde i våras. Den var rätt jobbig och orolig men har liksom inte tagit så stor plats, det kom ju annat att tänka på framåt försommaren....
Nu vill jag bara kunna lägga åtminstone detta till handlingarna, efter besöket hos dr L imorgon. Måtte det bli så. Jag väljer just nu att inte tänka på om det är sämre besked.

Att åtminstone få lägga en av årets jobbiga saker till handlingarna; det skulle bli en riktigt bra julklapp. Det, och att få ha min familj, mina vänner.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad jag önskar att du får lägga det bakom dig, så att du får vila lite utan oro. Även jag hyser förhoppningar om ett gott 2009, jag har ju fått jobb... Hurra. Det kan inte hålla på att krångla i evigheter så därför tror jag att ditt nya år blir betydligt bättre än det som är just nu. Viss balans i tillvaron måste ju till.

Markattan

Lilla Lobelia sa...

Tack Markattan. Du har rätt. Jag måste tro att balansen blir lite jämnare i framtiden. Och grattis igen!

Anonym sa...

Varmt tack, vi kanske ses i vimlet någon dag. Märkligare saker har hänt ju. Hur gick läkarbesöket?

Markattan