lördag 3 januari 2009

Allt flyter

Går på bio med fröken Vännanen. Är glad och stolt för varje gång jag orkar bryta min isolering och göra något. Nu är det inte särskilt svårt med fröken Vännanen. Vi har inte känt varann särskilt länge, men känner varann rätt väl vid det här laget och det är enkelt och roligt att umgås.

När vi sitter vid ett mysigt bord efter filmen och sippar lite vin så funderar jag över filmens titel. "Allt flyter".
Nu är det, med tanke på filmens handling, en väldigt lämplig och bokstavlig titel, men jag tänker mer på den i överförd mening.

Är det något jag skulle vilja ha som tema för 2009 så är det just det. Allt flyter. Inte: allt är kanon/underbart/fantastiskt, för den typen av drömmar och förhoppningar vågar jag inte ha.
Inte: allt är kass/går åt pipsvängen/är hemskt, för så låga förväntningar ska ingen behöva ha.

Men att allt flyter - med hälsa, jobb, studier, fritid, familj, vänner. En lagom blandning av glädje och sorg, vardag och fest, uppåt och nedåt. Ett vanligt liv. Det är min dröm för det nya året. Att få se mitt liv flyta på istället för att drabbas av gigantiska sänken.

Allt flyter. Lobelias valspråk för 2009. I den mån jag kan påverka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Framför allt gäller det att hålla sig flytande!

Anonym sa...

Hej på dig.

Skönt att hitta den viljan, att flyta, och som Kraka säger, att hålla sig flytande. Hoppas att det funkar för dig.

Ja jag säljer armbanden, har en hel hoper här att välja mellan. Tala om vad du vill ha så kanske jag kan hitta något som passar.

Markattan, som faktiskt börjar bli lite nervös inför jobbstarten...

Anonym sa...

Om du ger mig måttet på din handled så fixar jag fram ett bums. De vita är i lammskinn och töjer sig därför en smula, ta ett tight mått. Och sen får du tala om hur själva överlämnandet kan ske, via post eller så där agentlikt, vid parkbänk den och den, klockan si eller så.... Oj vad spännande det kunde bli.

Markattan

Fieli sa...

Fantastiskt bra valspråk! Jag är avundsjuk... ;)