tisdag 6 januari 2009

Listen to your heart

"Listen to your heart" sjunger Roxette när jag sitter i bilen på väg hem i snöstormen.
Jag förstår att de tycker det är ett bra råd, och det är säkert sagt i all välmening.

Men snälla Marie & Per, lite mer tydlighet hade väl ändå varit på sin plats? 4 ord - jag menar, ni kan väl brodera ut lite? Det finns ju ett antal följdfrågor - om jag inte hör vad hjärtat säger? Om hjärtat säger en sak, magen en annan och hjärnan bara är allmänt förvirrad? Om mitt hjärta behöver slå i takt med någon annans för att jag ska kunna lyssna på det, hur ska jag kunna styra det? Om jag försöker allt vad jag kan att verkligen lyssna men inte hör?

"Listen to your heart, there's nothing else you can do" fortsätter de, som om inget hänt.

"I don't know where you're going, and I don't know why, but listen to you heart...."

Ja, I don't know-delen kan jag hålla med om. Alltid något.

Kanske måste jag ha en hörapparat som är särskilt utformad för att höra just hjärtat. Eller så är det öronproppar jag behöver.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är inte alltid lätt att lyssna, inte ens på sitt eget hjärta. Kanske inte är öronproppar som behövs, en rejäl tratt är nog bättre. Då kan du gå omkring och fråga Vafalls närhelst du inte kan höra.

Markattan

Anonym sa...

Vet du, jag tror mera på magkänslan. Den har aldrig lurat mig faktiskt.
Strunta i hjärtat!

Ha det gott - vonna

Anonym sa...

Hmmm... Varje gång jag lyssnar till mitt hjärta så blir det överröstat av någon annans hjärta. Hur gör man då? När alla andra tycker att det är deras rätt att köra över mina hjärtljud (känslor).

Lilla Lobelia sa...

Kraka - du behöver en förstärkare! En hjärtmegafon.

Anonym sa...

Jag får nog hålla med vonnaponna, att magkänslan säger oss ganska så mycket om mycket! Jag tror det kan vara svårt att lyssna till sitt hjärta eftersom hjärna och andra organ oftast lägger sig i;-)
Man skall lyssna till sig själv och sina känslor!
Kram på dig.

Anonym sa...

Jag gissar att det inte räcker med en doppler eller en vanlig EKG-övervakning med ljudet på...