måndag 26 januari 2009

Det finns bra men-parenteser också.

Jag är snorig och halsen värker (men för övrigt känns det bra).

Det är mycket på jobbet (men inte otäckt mycket).

Det var en jättehög med räkningar att betala denna månaden, men lönen som kommer imorgon är lite större än den var förra året.

Litteraturlistan för vårens kurs är diger. Men det är intressant, för det mesta.

Jag tänker mycket på Mannen, det går i vågor och gör ont ibland. Men jag har också stunder när jag tänker med värme på allt vi upplevt tillsammans. Att jag, fröken Stiff, fått uppleva så stark passion.

Jag fick cancer. Men blev bra. Jag separerade. Men överlevde.

Och jag har kommit så långt att jag kan sitta här och sura över en förkylning. Börjar jag ana ett vanligt liv? Kan det vara så fantastiskt?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är på de positiva men-bisatserna jag lever... :-)

Anonym sa...

Lika för mig som för Kraka.

Anonym sa...

Men det är ju underbart, när man hittar en sådan skatt i livet. Hurra för insikterna och utsikterna.

Markattan

Anonym sa...

Nog första gången jag säger detta , men gratulerar till surhet och förkylning!

Ja, det är helt klart kära I-landsproblem som vi båda älskar,.)