torsdag 8 januari 2009

Loser-galan

Det är mycket galor nu. Idrottsgalan, Grammisgalan, Guldbaggegalan.
Ett tillskott till dessa skulle kanske kunna vara Losergalan:


”Välkomna välkomna gott folk till årets Losergala. Nu är det dags att utse årets loser för år 2008. I år tog det juryn ungefär 20 sekunder att utse årets Loser, det var med andra ord inte något särskilt jämnt race.
Året Loser har under 2008 lyckats med att uppnå och samla på sig följande:

Genomgått ett par mindre operationer.
Fått cancer, givetvis med diverse komplikationer och följder.
Skadat hälsenorna så hon inte kan ägna sig åt favoritsysselsättningen jogging.
En riktigt illa skött separation som hon givetvis inte kan gå vidare efter utan fortsätter älta i oändlighet.
Extremt otrevlig mot familj och många vänner.
Ensammast i kommunen, börjar närma sig eremitstadiet. Tycker aldrig att något är kul och undviker sociala kontakter i möjligaste mån.

Så mina damer och herrar, låt mig presentera Årets Loser 2008: Lilla Lobelia!

Och alla ni därute som vill ta upp kampen om 2009 års utmärkelse: det är dags att sätta igång direkt för Lilla Lobelia har redan rivstartat med total uppgivenhet, hopplöshet och en gränslös pessimistisk syn på framtiden. Det ryktas även att hon är på gång inom sjukvården igen, nu sedan magen tydligen inte längre pallar trycket. Ord som gastroskopi har nämnts. Så, upp till kamp! Det var allt från årets Loser-gala. Tack för att ni var med oss och ha en riktigt trevlig kväll!”

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ehh, grattis till priset! Eller vad säger man? Fast jag misstänker att Lilla Lobelia inte kan vinna två år i rad. Det vore inte rättvist mot någon, allra minst mot dig. Markattan håller tummarna för att det vänder och blir ett riktigt kanonår för dig.

Markattan

Anonym sa...

Jag tycker inte du är en looser alls!!!
Du är en kanon tjej som haft det vansinnigt tufft, så tufft att vi runt omkring dig inte hänger med!
Men en looser är du inte! Jag röstar ner dig som vinnare till det priset! För du skall hellre ha pris i "Att orka". Med det säger jag inte att du orkar, men för oss runt omkring ser vi att du står upp, med huvet upp och fötter ner! Men ditt inre kan vi inte se, bara ana...
Du är underbar!!!
Kramisar

Anonym sa...

Hm... det är ju alltid kul att vinna... eller?

Jag skulle kunna bräcka dig, men jag vill ju inte riskera att ta ifrån dig priset... :.)

Så njut av priset... alla pris är ju pris... eller?

Nej, förstår den där hopplösheten som ibland bara dundrar in... kände den så sent som igår...

fick åka in akut med vår ena tik, akut livmodersinflammation... och jag kände bara att nej, jag orkar inte med att hon dör också! Hon har ju varit med mig (och oss) genom allt!

Hon må vara en hund, men hon är familj... och den där typen där uppe får allt nöja sig med att ha snott mina barn ifrån mig!

Elina sa...

Lilla Lobelia du är verkligen ingen Loser!

Du är varm, omtänksam, betydelseful, en kämpe, dig själv och det gillas Starkt!

Du har vänner som älskar dig och vi kommer alltid stå vid din sida och backa upp dig i vått och torrt!


Du fick mig att skapa ett intresse till Loser galan och jag kände själv att jag skulle bli en bra konkurens på den punkten.

Men nästa gång Loser galan är aktuell så kommer jag rösta ner dig från prispalen till det priset!

Du förtjänar ett pris som " The champion" Du är guld värd!

Hoppas några få ord kan få dig bli varm i kroppen igen som du var i sommar och att livet får tillbaka sin mening.

Men du ska veta att du Betyder!


Med vänliga Hälsningar Mini JP

A N N I K A sa...

Vill absolut lägga in ett veto här. Du har ju totalt misslyckats med att t.ex förlora jobbet och slarva bort a-kassan. Sånt slarv kan man ju inte bara bortse från när man ska utse en looser. Alldeles för präktigt, ajajaj. :o)

När jag var långtidsarbetslös, nyflyttad, med dåligt avslutad skilsmässa och lite svajig ny relation och en massa annat elände sa en klämkäck kille på arbetsförmedlingen att jag kunde väl själv starta en tidning (eftersom jag inte fick jobb som journalist) - kanske en webbtidning, jag som var så inne på det där med nätet. Varvid jag föreslog att jag skulle öppna hemsidan www.looser.se - för oss som misslyckats med det mesta. Han missade helt min sarkasm och tyckte det var en strålande idé. Tack för stödet, liksom.